3 sposoby na brak czasu na ćwiczenia

Zdrowie - 19 marca 2019

Codzienne obowiązki sprawiają, że nie masz czasu na to, by zrobić coś dla siebie? Pamiętaj, że aktywność fizyczna to nie tylko sposób na poprawę wyglądu swojego ciała, ale i inwestycja we własne zdrowie i samopoczucie. Z tego względu warto podejść do tego problemu elastycznie i w długiej liście zadań znaleźć czas na trochę ruchu.

1. Przeorganizuj swój dzień.
Przede wszystkim zastanów się, kiedy i jaki rodzaj aktywności fizycznej sprawi Ci najwięcej przyjemności. Chociaż można spotkać się z wieloma opiniami, że najlepiej ćwiczyć z samego rana, to nie oszukujmy się – nie każdy może pozwolić sobie na jogging czy wizytę na siłowni przed pracą lub uczelnią. Natłok obowiązków i bunt organizmu, który jest postawiony w stan gotowości o szóstej rano, są przeszkodami dla wielu osób cierpiących na brak czasu i motywacji. W ustalaniu swojego prywatnego harmonogramu dnia niejednokrotnie trzeba wykazać się sporą elastycznością. Nawet jeśli ustalisz sobie konkretne dni do ćwiczeń, zawsze coś może niespodziewanie zburzyć Twój plan – nie poddawaj się jednak i nie rezygnuj całkiem z aktywności. Zobaczysz, że po kilku tygodniach codzienny ruch wejdzie Ci na tyle w krew, że stanie się nawykiem, którego zacznie Ci brakować.

2. Metoda małych kroków.
Narzekasz na brak czasu dla siebie, ale czy nie zauważasz, że marnujesz go na media społecznościowe i przesiadywanie przed telewizorem? Oczywiście nie ma nic złego w leniuchowaniu po ciężkim dniu, jednak warto zrobić sobie uczciwie rachunek sumienia: zamiast przeglądać Facebooka, można zrobić kilka prostych ćwiczeń nawet bez wychodzenia z domu. Wychodzisz wcześnie rano, pracujesz na zmiany lub opiekujesz się dziećmi? Nawet niewielkie kroki mogą dużo zdziałać – wysiądź na wcześniejszym przystanku lub idź na zakupy okrężną drogą. Nie możesz sobie odmówić wieczornego seansu przed telewizorem? Możesz do tego podejść wielozadaniowo – nie rezygnuj z oglądania, ale porozciągaj się trochę podczas seansu.

3. Wybór aktywności.
Po pierwszych treningach Twój entuzjazm spada i nie masz ochoty iść na kolejny? Tłumaczysz sobie, że nie masz na to ani ochoty, ani siły? Umówmy się: brak czasu na ruch w większości przypadków jest zwykłą wymówką. Jeśli brakuje Ci motywacji, możesz wypróbować ćwiczeń ze znajomym lub pod okiem trenera personalnego, który zachęci Cię do dawania z siebie 100%. Osobom, które nie są w stanie wygospodarować czasu kilka dni w tygodniu na ćwiczenia, przypadnie bez wątpienia do gustu trening EMS w naszym studiu. 20 minut raz w tygodniu wystarczy, by zrobić coś dla siebie. Elektrostymulacja mięśni pozwala na kompleksowe zajęcie się wszystkimi partiami ciała. Trening EMS nie wymaga poświęcenia za dużo czasu, a rezultaty ćwiczeń są szybko widoczne. Czynnik ten sprawia, że ćwiczenia przestają być przykrym obowiązkiem, a stają się przyjemnością.