Chudnij bezpiecznie! 3 kroki do pozbycia się zbędnych kilogramów

Odżywianie, Trening Personalny, Zdrowie - 4 lutego 2019

Bezpieczne odchudzanie opiera się na zdrowych nawykach żywieniowych, nawadnianiu organizmu i zapewnieniu sobie regularnej dawki ruchu. Spojrzenie na odchudzanie się jak na proces, dzięki któremu polepszymy nie tylko sylwetkę, ale i samopoczucie, pozwoli nam na cieszenie się dobrą kondycją bez efektu jo-jo.

  • Zróżnicowana dieta i regularne posiłki.

Podstawą, bez której nie da się osiągnąć wymarzonej wagi, jest zadbanie o swój jadłospis. W dobrze zbilansowanej diecie powinny znaleźć się wszystkie wartościowe składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach. Węglowodany złożone znajdziesz m.in. w pełnoziarnistym pieczywie, warzywach i brązowym ryżu, białko w mleku i jego (odtłuszczonych!) przetworach, a tłuszcze w rybach morskich i jogurtach. Niezbędne jest także dostarczanie organizmowi błonnika, który zawarty jest np. w owocach takich jak: jabłka, maliny, agrest. Na to, ile kalorii wraz z pożywieniem dostarczymy naszemu organizmowi, ma wpływ także sposób gotowania – zamiast smażenia wybierz gotowanie na parze lub grillowane potrawy. Ważne jest także zadbanie o regularne pory jedzenia i spożywanie 4-5 lekkich posiłków dziennie. Przeżuwaj powoli każdy kęs, a ostatni posiłek zjedz około 2-3 godzin przed pójściem spać. Regularne spożywanie posiłków pozwala na utrzymanie odpowiedniego poziomu insuliny we krwi, dzięki czemu kontrolujemy uczucie głodu.

  • Aktywność fizyczna.

Ruch, to obok dobrze zbilansowanej diety, kluczowy czynnik wspierający pozbycie się zbędnych kilogramów. Na początek wystarczą codzienne spacery i szybkie marsze. Postaw na aktywność, która sprawi Ci przyjemność i nie będzie się kojarzyła z przykrym obowiązkiem. Ruch to nie tylko spalanie tłuszczu, ale i poprawa metabolizmu. Dzięki treningowi EMS można pozbyć się nadprogramowych kilogramów do trzech razy szybciej niż w czasie standardowego treningu. Elektrostymulacja mięśni oznacza także gwarancję przyspieszenia metabolizmu bez ryzyka kontuzji. Poprawa sylwetki następuje również szybciej niż po zwykłych ćwiczeniach – podczas jednej sesji personalnego treningu EMS można spalić aż 1200 kcal.

  • Zadbaj o sen i pozbądź się stresu.

Organizm osoby, która się nie wysypia, wytwarza za mało hormonu, który odpowiada za uczucie sytości. Ponadto niedosypianie przekłada się na pogorszenie umiejętności przetwarzania cukru przez organizm. Równie istotne jest zapanowanie nad stresem oraz zdolność do zrelaksowania się po ciężkim dniu. Życie w ciągłym napięciu sprawia, że bezwiednie sięgamy po przekąski, które odkładają w postaci zbędnej tkanki tłuszczowej. Sposobów na ten problem jest wiele – jednym z nich jest ruch. W przypadku przewlekłego stresu zalecane jest zasięgniecie opinii psychologa, aby dojść do źródła problemu.